Kas oled juba pikemat aega hoogu võtnud, et iga hommikut joogaga alustada või iga päev raamatut lugeda, kuid pole esimesest katsest kaugemale jõudnud? Pole ime, sest uuringute järgi võtab uue harjumuse juurdumine aega keskmiselt 21 päeva. Pakkusime neljale naisele välja 30päevase eksperimendi, viimaks sisse muudatusi, mis nende elu paremaks teeksid.

Suhkruvaba dieet

Kaia (33): “Otsustasin teha teoks ammuse plaani loobuda suhkrust. See on uskumatu, kui palju me seda iga päev endale teadvustamata tarbime. Suhkur on peidus isegi toitudes, kust seda otsidagi ei oskaks: näiteks krabipulkades, määrdejuustus ja leivatoodetes.

Suhkruvabu dieete guugeldades selgus, et variante on mitu – kas vältida absoluutselt kõiki suhkruallikaid, kaasa arvatud magusad juurviljad (näiteks peet ja bataat), või valida leebem dieedi­vorm. Otsustasin jätta menüüsse puu- ja juurviljad, kuid loobusin kõigest muust, kus aimasin suhkrut peituvat.

Alustuseks otsisin köögikappidest üles kõik toiduained, mis vähegi plaani saboteerida võinuks, seega rändasid peitu nii suhkur, mesi, šokolaad kui ka müsli.

Üldiselt oli toitumisplaani järgimine üllatavalt valutu. Suutsin ka abikaasa dieeditama meelitada! On suureks toeks, kui ka kaaslane kodus šokolaadi ei mugi, samal ajal kui sina magusaisu käes piineldes mööda seina üles tahaksid ronida. Olin tõeliselt üllatunud, kui vähe tekkis hetki, mil oleks tahtnud käe kapi otsa peidetud kraami järele sirutada. Ju see menüüsse jäänud puuviljade tõttu nii oli, sest tõsiste suhkrust loobumisega kaasnevate võõrutusnähtude käes ma ei vaevelnud.

Vahest kõige raskem oli eksperimendi ajal süüa harjumuspärase soola-suhkruga maitsestatud hommikupudru asemel üsna maitsetut körti. Sõbrannadega kokteilibaari sattudes tuli baarmeniga pisut nõu pidada, leidmaks võimalus kokteilist siirup välja jätta nii, et joogi maitse ei kannataks. Endalegi üllatuseks osutusid sellised kokteilid nii heaks, et plaanin seda nippi ka edaspidi kasutada.

Nulltolerants magustoitude vallas oli tegelikult tunduvalt kergem, kui ma kartsin. On lihtsam võtta mitte ainsatki kommi kui piirduda vaid ühega. Pärast eksperimendi lõppu muretsengi kõige rohkem selle pärast, kuidas öelda ei kõikidele magusatele ahvatlustele, mis iga nurga taga varitsevad. Kuidas olla ainult natukene suhkrusõltlane? Et kui on pühapäevasportlased ja pühapäevasuitsetajad, siis kas saaks olla ka pühapäevasuhkrusõltlane?

Oodatud kaalulangust küll ei tulnud, kuid tervise paranemine ja tuntav magusaisu vähenemine andsid indu hoida ka edaspidi oma menüül pingsamalt silm peal. Seega jätkan vähemalt mingil määral oma dieediga ning mine tea, ehk astun suisa järgmise sammu ja võtan ette suhkruvaba dieedi karmima versiooni.”

Edasi lugemiseks telli ajakiri Anne & Stiil